mandag 16. april 2012

SkatteJakt!

Jeg er så heldig å ha en herlig venninne som tok meg med på skattejakt hjemme hos hennes samboers besteforeldre. Jeg fant blant annet et stuebord jeg har drømt om lenge,- LYKKE! Jeg har pusset, malt og satt det på plass allerede. Jeg styrte ute på terrassen i vårsola, katta holdt meg med selskap mens hun tok morgenvasken sin, og min kjære støvsuget leiligheten. En flott søndags formiddag!




Første bud var pussing. Her har jeg pusset den øverste bordplata mens den andre venter på tur!


Jeg teipet rundt kantene sånn at bare overflata ble hvit. Her har jeg tatt første strøk!


Her er bordet kommet på plass! Sammen med noen andre skatter: Brikke av poul pava, ballograf penn fra designtorget, tregiraff fra kremmerhuset og fat fra marimekko. Under bordet fins et robot penal fra Blafre, en iPad, skisseblokk, blå skåler fra clas ohlson og noen poser jeg har fått sydd av RareRina (de er kanonkule, nyttige og skal bli flere!). Nytt og gammelt, dyrt og billig, design og mainstream i flott forening. Sånn er det hjemme hos meg. Hos oss:)


Brikken er en julegave fra en venninne som jobber (og shopper) på butikken ting. Fatet er også en julegave fra en annen god venninne, kjøpt på Taras i Tromsø. Giraffen har jeg selv kjøpt for hele 19 kr. Sånne fynd liker jeg! I bursdagsgave fikk jeg gavekort på designtorget fra et av mine erteris i Oslo. Den gule penna var det ene jeg investerte i. LOVE IT!


Min kjære kom fra fotballtrening akkurat nå. Han sa "det ble jo ikke så verst!" Noe som betyr at han liker det. HURRA:) å Takk for skattejakta, Marit!

5 kommentarer:

  1. Det blei kjempeflott.Du e flink !

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott! Jeg likte vrien med kun å male overflata, så tar du jo litt vare på det gamle også. Du e døkti!

      Slett
  2. wonderful way to refinish the table. now it's good as new! =)

    SvarSlett
  3. Veldig enig med Renatemor,blei jo råfint med hvitt på platen og resten orginallakken!!Æ hadde ikke kommet på tanken om å gjøre det sånn en gang;) Klæm

    SvarSlett
  4. your table turned out lovely, helle:) i spend a lot of time looking for such treasures to re-do!

    SvarSlett